Bilimsel anarşist felsefeyi oluşturan ve felsefeyi besleyen temel kaynaklar nelerdir? Sadece anarşistlere ve anarşizme meyili olanlara değil tüm insanların dünya vizyonuna birçok şey katacak bu kaynakları herkesin okuması gerekir.
Anarşizm Felsefesine Ait Temel Kaynaklar
Pierre-Joseph Proudhon – Mülkiyet Üzerine (Qu’est-ce que la propriété?) – 1840
Pierre-Joseph Proudhon – Adalet İlkesinin İcat Edilişi ve Uygulaması Üzerine (Du principe de l’art et de sa destination sociale) – 1853
Pyotr Kropotkin – Karşılıklı Yardımlaşma Üzerine – 1902
Pyotr Kropotkin – Ekmeğin Fethi (The Conquest of Bread) – 1889
Pyotr Kropotkin – Anarşist Felsefe ve Etik
Bakunin – Tanrı ve Devlet (Dieu et l’état) – 1882
Bakunin – Devlet ve Anarşi (Étatisme et Anarchie) – 1873
Bakunin – Anarşinin İlkeleri (Principes de l’anarchie) – 1866
Bakunin – Anarşist Manifesto (Le Manifeste de l’anarchie) – 1869
Anarşizm Felsefesini Besleyen Kaynaklar
Karl Marx – Komünist Manifesto (Manifest der Kommunistischen Partei) – 1848
Karl Marx – Capital (Das Kapital) – 1867-1894 (3 cilt)
Friedrich Nietzsche – Böyle Buyurdu Zerdüşt (Also sprach Zarathustra)
Friedrich Nietzsche – Tanrı’nın Ölümü (Die fröhliche Wissenschaft)
Friedrich Nietzsche – İnsanüstü (Übermensch)
Friedrich Nietzsche – Ecce Homo
Friedrich Nietzsche – Deccal
Jean-Jacques Rousseau – İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı (Discours sur l’origine et les fondements de l’inégalité parmi les hommes) – 1755
Jean-Jacques Rousseau – Toplum Sözleşmesi (Du contrat social) – 1762
Voltaire – Devlet
Herbert Spencer – İnsanın Fizyolojik Yapısı ve İşlevi – 1861
Anarşist Düşünürlerin Etkilendiği Kaynaklar
Karl Marx’ın fikirlerine oluşturmasına sebep olan Pierre-Joseph Proudhon: Jean-Jacques Rousseau’nun “Toplum Sözleşmesi” (1762), Charles Fourier’in “Falanster” (1822)
Mikhail Bakunin: Jean-Jacques Rousseau’nun “Toplum Sözleşmesi” (1762), Johann Wolfgang von Goethe’nin “Faust” (1808), George Sand’ın “Mauprat” (1837)
Peter Kropotkin: Charles Darwin’in “Türlerin Kökeni” (1859), Herbert Spencer’in “İnsanın Fizyolojik Yapısı ve İşlevi” (1861), Henry Thomas Buckle’ın “Medeniyetin İlkeleri” (1861-1862)
Emma Goldman: Johann Wolfgang von Goethe’nin “Faust” (1808), Henrik Ibsen’in “Nora” (1879), Friedrich Nietzsche’nin “Böyle Buyurdu Zerdüşt” (1883-1885)
Errico Malatesta: Herbert Spencer’ın “Sosyal Statik ve Sosyal Dinamik” (1850-1851), Auguste Comte’un “Pozitif Felsefenin Genel Görüşü” (1842-1844), Charles Darwin’in “Türlerin Kökeni” (1859)