Kaliteli Giyinmek ve Markalı Giyinmek Arasında Fark Var

Kaliteli giyinmek, giysilerin malzeme, işçilik, uyum ve dayanıklılık açısından yüksek standartlara sahip olmasını vurgularken, markalı giyinmek, belirli bir markanın prestiji ve imajını taşımayı ifade eder. Bir giysi hem kaliteli hem de markalı olabilir, ancak kaliteli giysiler her zaman markalı olmak zorunda değildir ve markalı giysiler her zaman yüksek kaliteyi garanti etmez.

Kaliteli Giyinmek Nedir?

Kaliteli giyinmek, kullanılan malzemelerin ve işçiliğin yüksek kalitede olmasını ifade eder. Kumaşın dayanıklılığı, dikişlerin düzgünlüğü ve genel olarak giysinin uzun ömürlü olması önemlidir.

Kaliteli giysiler genellikle daha iyi bir uyum ve konfor sunar. Vücuda uygun kesimler ve rahatlık ön plandadır. Kaliteli giysiler, zamansız ve şık tasarımlara sahip olabilir. Moda trendlerine bağımlı olmadan uzun süre giyilebilecek parçalar sunabilir.

Malzeme kalitesi yanında vücuda göre düşünülerek ve hesap edilerek tasarlanmış özel kesim kıyafetlerde kalite standardının bir ölçüsüdür.

Markalı Giyinmek Nedir?

Bir marka, prestiji ve tanınırlığı ile öne çıkar. Markalı giyinmek ise belirli ünlü bir markanın adını taşıyan giysileri giymek anlamına gelir. Yukarı da bahsettiğimiz gibi bir giysi hem kaliteli hem de markalı olabilir fakat sadece markası için alınan ve düşük/orta kalite olan ürünler, kişilerin belirli markaların logolarını göstermek isteyerek belirli psikolojik ihtiyaçlarını yansıttığına ilişkin araştırmalar mevcuttur. Aksi durum, yani her markalı giyinen için geçerli olmayan bu araştırmalarda, özellikle belirli marka logolarının görünür olmasını tercih eden kişilerin, sosyal statü ve tanınma ihtiyacının daha yüksek olduğu görülmektedir.

Statü Tüketimi ve Sosyal Tanınma

Singanlin Status (Han, Nunes, and Drèze, 2010) isimli çalışma, görünür markaların, sosyal statü ve prestij işareti olarak algılandığını göstermiştir. İnsanlar, başkaları tarafından sosyal olarak tanınmak ve statülerini göstermek için görünür marka logolarını tercih edebilirler.

Conspicuous consumption and Race (Charles, Hurst, and Roussanov, 2009) adlı araştırma, statü mallarının satın alınmasının, sosyal kimliği ve kişisel başarıyı ifade etmenin bir yolu olduğunu göstermiştir.

Sosyal medya platformlarında görünür markaların sergilenmesinin, özgüven ve sosyal karşılaştırma ile ilgili olduğunu ortaya koyan araştırmalar mevcuttur. Bireyler, kendilerini daha iyi hissetmek ve sosyal çevrelerinde daha iyi bir imaj yaratmak için markalı ürünler paylaşmaktadırlar. Markalı ürünlerin görünür kullanımının, bireylerin kendilerini markalarla özdeşleştirmesi ve bu şekilde sosyal çevrelerinde kendilerine daha fazla değer katmak istemesi ile ilişkili olduğu bulunmuştur.

Özetle, genelleyici olmamakla birlikte refah ve eğitim seviyesi yüksek kişilerin markadan çok kalite arayışında olduğunu, sosyal ve psikolojik eksikliği bulunan kişilerin ise markalı giyinmenin kendilerinde tamamlayıcı bir etki yarattığı yorumunu çıkarabiliriz. Aksi durumlarda ters ilişki kurmaksa mümkün değildir, kısaca refah seviyesi yüksek birisi ya da orta kesime dahil bir kişi, beğendiği markalı ve pahalı bir ürünü alabilmesi ve sosyal ve psikolojik eksikliği olan birisinin de markasız ürün giyinebileceği oldukça olağandır.

Önerilen makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir