Kapitalizmin öncü isimlerinden Warren Buffet, Rus haber sitesi Sputnik News’e reklamlar vererek fon sağlamasının arkasında yatan sebep neydi? Kapitalizmi de resmeden bu konu, programatik reklamcılığı esas alıyor.
NewsGuard’ın kurucusu Steven Brill’in çıkarmış olduğu The Death of Truth (Gerçeğin Ölümü) adlı kitap, yozlaşan dijital basını konu alıyor ve günümüzden çarpıcı örnekler sunarak gerçekleri öldürüyor.
Warren Buffett’ın sahip olduğu Berkshire Hathaway’in yan kuruluşu olan Geico, programatik reklamcılık yoluyla Kremlin tarafından kontrol edilen Rus dezenformasyon sitesi Sputnik News’in Amerikan versiyonuna reklam vererek dolaylı olarak finans sağladı.
2019 yılında Sputnik News’in en büyük fon sağlayıcı olarak görünen Warren Buffet’ın amacı aslında ruslara fon sağlamak değildi. Bunun sebebi, Geico’nun (Berkshire Hathaway’e ait olan bir sigorta şirketi) reklamlarının, programatik reklamcılık sistemi aracılığıyla Sputnik News’te yer almasıdır.
Geico’nun reklamları, 44.000 web sitesine yayılmıştı ve bunlar arasında Sputnik News de bulunuyordu. Bu durum, Geico’da veya reklam ajansında kimsenin Sputnik’te reklamların görüneceğini bilmemesiyle sonuçlandı.
Geico dışında, Best Buy, E-Trade, Progressive Insurance, Walmart, Amazon, PayPal ve Kroger gibi büyük Amerikan markaları da programatik reklamcılık sistemi nedeniyle Sputnik News ve RT.com gibi Rus propaganda sitelerinde reklam verdiler.
Programatik reklamcılık sisteminin kontrolsüz yapısı, büyük Amerikan şirketlerinin, farkında olmadan Rus dezenformasyon sitelerine finansal destek sağlamasına yol açtı. Bu durum, reklamcılık algoritmalarının gözden geçirilmesi ve daha dikkatli yönetilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.
Kaynak belirtilmek suretiyle alıntı yapılabilir.